علمی و دانشگاهی – همکاری میان فرانسه و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

سه شنبه 19 فوریه، سفارت فرانسه در ایران برای توسعه و تحکیم همکاری علمی و دانشگاهی میان فرانسه و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجانبه این مرکز دعوت شد.

مرکز تحقیقات علوم پایه که در سال 1991 توسط فیزیکدان و ایده پرداز ایرانی، پروفسور یوسف ثبوتی بنیان شده است، ارائه دهنده مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

هیات سفارت فرانسه از دپارتمان ها و لابراتوارهای مختلف این مرکز، به اخص دپارتمان علوم زمین، شیمی، فیزیک و انفورماتیک بازدید کرد. تعداد پرشماری از بورسیه های سابق دولت فرانسه و اساتید فرانسه زبان در این مرکز به کار پژوهش ادامه می دهند.

این مرکز همکاری قدیمی با فرانسه دارد : رساله دکتری بسیاری از دانشجویان ایرانی فیزیک و ریاضیات به صورت مشترک با مراکز فرانسوی چون دانشگاه آوینیون، دانشگاه پییر و ماری کوری و مدرسه پلی تکنیک به انجام رسید.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه و مدرسه پلی تکنیک اخیرا تفاهمنامه همکاری خود را تمدید و چشم اندازهای نوین همکاری ترسیم می کنند.

این مرکز در برنامه جندی شاپور نیز حضوری پررنگ دارد : در سال 2018، سه پروژه علمی در زمینه های شیمی، علوم زندگی و زمین از تسهیلات مالی برنامه جندی شاپور بهرمند شدند.

بخش همکاری و اقدام فرهنگی سفارت فرانسه در ایران فرصت را مغتنم شمرد و برابر حدود صد تن از اساتید و پژوهشگران این مرکز، دانشگاه زنجان و دانشگاه علمی-کاربردی زنجان به معرفی ابزار همکاری علمی و دانشگاهی میان فرانسه و ایران پرداخت. از آن جمله می توان به برنامه جدید بورس دکتری مشترک وزارت علوم ایران و سفارت فرانسه، برنامه عالی جندی شاپور و اجرای برنامه جندی شاپور پلاس و همچنین بورس های مختلف سفارت فرانسهدر ایران اشاره کرد.

اگر مایل هستید در فرانسه ادامه تحصیل دهید، به توصیه های ما در پایگاه اینترنتی سفارت فرانسه در ایران مراجعه فرمائید.

برای دریافت ایمیل اطلاع رسانی فعالیت های شبکه همکاری فرانسه در ایران، پیامی به آدرس ذیل ارسال کنید :
scac.teheran-amba@diplomatie.gouv.fr

JPEG
JPEG

Dernière modification : 07/01/2020

بالای صفحه