شروع پیش ثبت نام دانشجویان خارجی در دوره های تحصیلی معماری در فرانسه

دانشجویان خارجی که تمایل به پیش ثبت نام در رشته معماری در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، می بایست تا قبل از 17 ژانویه 2020 پرونده خود را تسلیم نمایند.

- افراد مشمول :
این روند شامل دانشجویان خارجی می شود (از جمله ایران) که دارای مدرک پایان تحصیل دبیرستان و یا مدرک تحصیلات عالی باشند و برای اولین بار درخواست ثبت نام در یک مدرسه عالی ملی معماری در فرانسه را دارند، ایضا دانشجویانی که تجربه حرفه ای در رشته معماری دارند.

- معیارهای انتخاب افراد :
پذیرش داوطلبان به معیارهای متعددی بستگی دارد : سطح مدرک دریافت شده در رشته معماری ؛ سطح مطالعاتی داوطلب و همچنین تسلط وی بر زبان فرانسوی ؛ داشتن شرایط مربوط به اخذ روادید اقامت بلندمدت کشور فرانسه (از جمله شرایط مالی) ؛ ظرفیت پذیرش مدارس عالی معماری.
تصمیم بر پذیرش افراد کاملا در حیطه اختیارات مدارس عالی ملی معماری است.

- نحوه ارائه پرونده داوطلبی :
برای دسترسی به دستورالعمل مربوطه، داوطلبان می بایست الزاما به پایگاه اینترنتی کامپوس فرانس مراجعه کنند و گزینه « تحصیل در فرانسه » مربوط به ایران را انتخاب نمایند.
ارسال پرونده کامل به همراه موارد ذیل الزامی است : پورتفولیو شامل حدود پانزده صفحه مشروح کارهای انجام شده توسط داوطلب (این پرونده می بایست تسلیم سفارت فرانسه شود. سفارت مسئولیت ارسال پرونده ها به مدارس معماری را بر عهده دارد) ؛ انگیزه نامه داوطلب ؛ ذکر بستگان خانوادگی در فرانسه و امکان اسکان نزد ایشان (در صورت وجود).

- تقویم
پرونده ها می بایست به صورت الکترونیکی تا قبل از روز 17 ژانویه 2020 ارائه شوند. مدارس عالی ملی معماری در فصل بهار انتخاب ها را انجام می دهند.
روز 30 ژوئن 2020 داوطلبان از پذیرش یا عدم پذیرش خود مطلع خواهند شد.
در صورت پذیرش، داوطلبان می بایست تا قبل از روز 25 ژوئیه 2020 نامه تائید خود را به مدرسه عالی مربوطه ارسال نمایند تا ثبت نام اداری ایشان انجام شود.
JPEG

Dernière modification : 07/01/2020

بالای صفحه