چهاردهم ژوئیه - جشن روز ملی فرانسه

هموطنان عزیز،

در روز چهاردهم ژوئیه، ما آزادی زندان باستیل (به دست انقلابیون در جریان انفلاب کبیر فرانسه)، این روز بزرگ که پایه گذار ملت فرانسه بود، را جشن می گیریم. ما در این روز ارزش های فرانسه، آزادی، برابری و برادری را گرامی می داریم، ارزشهایی که ملت فرانسه به آنان بسیار پایبند است.

برای زنان و مردان فرانسوی که در خارج از فرانسه زندگی می کنند، این روز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که این روز شاهدی بر پایبندی آنان به این اصول جمهوریت و این ارزشهای جهان شمول است.

متاسفانه امسال باز هم این مراسم به علت بیماری همه گیر کووید 19 از راه دور برگزار می شود و بسیار متاسفیم که نتوانستیم در اقامتگاه سفیر فرانسه دورهم جمع شویم.
این سفارت کاملا آماده است که در ارتباط با نمایندگان فرانسویان در خارج کشور به سخنان شما گوش بدهد، تا بتواند به خواسته های شما در چهارچوبی که توسط مقامات فرانسوی ترسیم شده اند پاسخ دهد.

ما به محافظت از امنیت تمامی زنان و مردان فرانسوی، و نیز به حفظ و دفاع از آزادیهای اساسی تمامی اعضای جامعه فرانسویان –خارج فرانسه - توجه ویژه داریم.

برای مبارزه با این بیماری همه گیر، همکاری بین المللی حائز اهمیت بسیاری است. می خواهم در این فرصت به تمامی اعضای کادر درمان ادای احترام کنم که در این راه به طور خستگی ناپذیر فداکاری کردند. همچنین با قلبی اندوهگین با خانواده های ایرانی و فرانسوی که به سختی تحت تاثیر این بیماری قرارگرقتند همدردی می کنیم.

در روز 14 ژوئیه که همچنین مصادف با تاریخ امضای برجام در سال 2015 می باشد، یک گفتگوی مطالبه گرایانه الزامی تر از همیشه است. روابط دوجانبه مان، که ریشه در تاریخ و تمدنی چندهزار ساله دارد، حاکی از احترام متقابل است و باید در چشم اندازی بلند مدت پایه ریزی شود برای اینکه درک درست منافع کشورهایمان را در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ارتقا بخشیم.

زنده باد جمهوری!
زنده باد فرانسه!

لینک ویدیو سخنان سفیر فرانسه

JPEG

Dernière modification : 14/07/2021

بالای صفحه